Pages

Tuesday 11 December 2012

Hazelnut Nespresso Chiffon (榛子奈斯派索戚风)




戚风“50x3”风号再袭击我家!!这个名字是那天看到Myme家里大标题有感而发的。。呵呵!登入她家留言时,还看到有人留了一句“50x3?”,我不禁也笑了起来。

那天坐在新办公室闷得无聊时,头脑就是在想回家烫戚风。。。再想想。。天啊。。烫烫烫,很勤劳烫戚风horr,家里一个篮子满满的衣服就不见得这么勤力烫,每天就只想烫戚风!

今天这个烫面戚风做法和我上一回的做法,我稍微改了一下第一个步骤。这个做法,我将热了的水份先烫面粉才加入蛋黄。因为我想这样更能烫了面粉筋度,蛋糕会达到更柔软的效果。不错,效果果然令我满意。

我今天学了一个新词“奈斯派索”  (Nespresso)。我原本都以为算了就用榛子咖啡戚风这个名,想不到google一下“Nespresso“竟然发现它也有中文名字喔!名字还挺厉害的!于是我的戚风也就这样为名了。。。榛子奈斯派索口味真的很好,名字也好像很“sat”对吧?哈哈哈。。

烫完戚风了,我可以安心去烫衣咯。。。。哎唷很多要烫叻:(



材料
A
50克 葡萄籽油
40克 奈斯派索咖啡另加10克奶(一个咖啡胶囊可得40g小杯咖啡 + 10g鲜奶)
3粒 蛋黄
50克 低筋面粉
15克 榛子粉
5克 粟米粉

B
3粒 蛋白
50克 砂糖
1/4tsp 塔塔粉

Ingrediens:
(A)
50g corn oil
40g Nespresso coffee + 10g milk (1 nespresso capsule produce about 40g espresso coffee)
3 egg yolks
50g low protein flour
15g hazelnut meal
5g corn flour

(B)
3 egg whites
50g caster sugar
1/4tsp cream of tartar

做法/Method
1. 把油,咖啡和奶放入微波炉加热10秒 (大概40C), 然后烫入粉类均拌匀。 再加入蛋黄搅拌均匀既可。(注意不能过度搅拌)

Mix oil coffee and milk in micro oven for 10sec (about 40C), pour into flour mixture and mix with hand whisk well.  Whisk in egg yolks to become a smooth mixture. (Do not overmix)

2. 用搅拌机把蛋白打至气泡(我的手拿搅拌机有6号,我用中速3),加入塔塔粉,继续打至蛋白泡沫细密,再把糖分3次的加入,用搅拌机打至硬性发泡,最后用慢速(1号)大十秒,消除蛋糕大气泡。

Beat egg whites with medium speed (my hand mixer has 6 speeds I use speed 3) until you can see big bubbles, add in cream of tartar. Continue to beat until the bubbles become fine soft peak, gradually add in caster sugar and continue to beat until stiff peak. Change the mixer speed to lowest and continue to beat for 10 sec (this is to minimize the air bubbles in the cake)
  
2.把1/3蛋白糊加入蛋黄糊里,用搅拌刀拌均匀。然后再将拌匀的面糊倒入剩余的蛋白霜里拌匀。

Gently fold 13 of beaten egg white into egg yolk batter, use cut and fold  method until well blended.Then pour the batter back to the rest of the egg white and fold until mixture is well blended.

3.预热烘炉,将蛋糕糊放入烤箱下层,用150度烘35分。

Bake in pre-heated oven on lower rack150c for 35mins.

4.  取出蛋糕,倒扣在桌子上,待完全冷却。
Remove from oven, invert cake onto table until completely cooled.   

Recipe refer to: Helena's Kitchen ,Jane‘s Corner