Pages

Thursday 15 December 2011

Chocolate Yoghurt Cake (No eggs No butter)



认识了四年的同事,也是我的刺绣师( J ),由于她是专值夜班的,所以时间上的冲突,从来没到我家。就算做刺也是到她家去做因她家的“家私头”多,方便我借用。我们虽然年相差甚多,但是自从我认识以后,大家都非常投缘,我常常了一定要找一天到我家来坐坐,一等就是四年啊!于在大家照工作表后,傅来我家喝下午茶。因J 最近 身体状况欠佳,有很多西不可以吃,但是酷巧克力,所以她做了个没加蛋和牛油也一美味的糕点(我不能称它蛋糕因没有蛋叻!)。如果碰上有客人对鸡蛋敏感又想吃cake的话,这是个不错的idea。

今天可能是我在今年里最后要上的一个post 大家在三个月已来我的支持和鼓励。当然首先谢谢姐姐Jane,和Eileen,在他们力鼓励下,我有信心开始我的blog的旅程。不是她们,我也不会在我的烘培和烹的世界里找到了另一片天空。在柏斯生活除了姐姐以外,朋友都没几个,所以有生活得很孤,又枯燥。在通部落,朋友又多了几个,所以整天着那部电脑,就好像抱着一堆的朋友,有除了烘培,也点无聊的话题,生活也得比趣起来。

里也谢谢Jane小厨 和 Jessie我特的圣礼物。也谢谢同事J 我送来了很重的礼物。那两套茶餐具都是J 英国祖下来的餐具,她因没有后代,所以把它们送给了,我要我好好的珍藏。多么慷慨的一位朋友啊。今年的圣诞餐就是选用了J的餐具上阵。今年还受到了另一个祖传的东西叻(在照片里的桌布)。因为桌布是在我的wishing list里的其中之一,所以 Jason 的婆婆将她的亲手锈的桌布送给了我。哎呀,今年真幸运也。太高兴了!


Cake
Ingredients:
2 cups plain flour
2 tsp baking powder
2 tsp baking soda
½ cup cocoa powder
2 cups caster sugar
1 cup cold black coffee
1 cup plain unsweetened yoghurt
1 tsp vanilla extract

Method:

1.) Preheat oven 180C. Grease a 24cm square cake tin and line the tin. (I suggest to double line the base)

2.) Sift flour, baking powder, baking soda and cocoa into a large bowl. Stir in sugar and make a well in the centre. Pour the cold coffee, yoghurt and vanilla into the well.

3.) Beat until combined and smooth. Pour into the prepared tin.

4.) Bake for 60-65 minutes or until a skewer inserted in the centre comes out moist but clean. Stand cake in tin for 30 minutes before removing to a wire rack to cool completely.

5.) Spread cold cake with Classic Chocolate Icing. Decorate with chocolate-dipped Strawberries.


Classic Chocolate Icing
Ingredients:
1 cup icing sugar
2 tbsp cocoa powder
20g butter, melted
3 tbsp boiling water

Method:
1. Sift icing sugar and cocoa into a bowl and make a well in the centre.

2. Add butter and boiling water to the well and stir until smooth.

3. Pour over cake while the icing is still warm so that it set with a crisp finish.


Chocolate-dipped Strawberries
200g dark chocolate. Coarsely chopped
20 medium sized strawberries

Method:
1.) Melt chocolate in a double boiler. Stir chocolate until smooth.

2.) Hold the stem end of one strawberry dip the bottom half of the strawberry in the melted chocolate to coat. Place strawberry on a sheet of foil or non-stick baking paper set on a tray. Set aside until chocolate is set and firm.

3.) Repeat the process dipping remaining strawberries in chocolate one at a time to set.


Recipe adapted from : Julie Le Clerc's : Favorite Cakes, pg. 32 & 35.


J 给的两套餐具,蓝色小厨的蓝色手套,可爱袋子和一本食谱,Jane知道我钟爱Royal Dulton特地给我选了这个我自己不舍得买玫瑰花精美盘(在圣诞餐桌上了阵)。那两个粉红色的Tea Tower 是Jessie在Sydney寄过来的,他知道我也喜欢买tea towels,呵呵!桌布是婆婆一针一线锈的也。锈的工夫了得,前面和后面都是一样的,不像我的只可以看前面,人家要翻后面时,就要快快阻止“eh eh 不要翻后面,看前面就好” 哈哈!感谢Bernice 很有心的要寄一份礼物过来但是由于我快要出门了,怕没人收包裹,就叫她留着迟些再寄。谢谢大家对我的心意!

Ok,今天就写到这里,也祝大家圣诞和新年快乐!