Pages

Monday 16 January 2012

Pineapple Flower Tarts


每年一旦农历年将近的後,妈妈总是会很烦恼,抱怨不懂要什么?那天打电话回家,妈妈话题也一:“我今天出去菜摊,那些女人争着买年菜,我真的不懂买什么好,就空手回来了?”但是妈妈很伟大神奇的,最后一分钟她就可以变出很多patern patern的菜肴迎接回来团圆的家人。我想在着靠年的这一个星期,大家应该也很忙的赶搬年货。很多朋友也会投诉说不懂要怎样扮年货,简单就好,但是到头来大家看你买我也买的心态也总是难免的啦!

我在这里反而清闲得多了。爱美的我如果在家乡,一定会做足准备工夫不停的买过年衣,去洗脸,把头发还个新形像等等的。但是想起来这也好像是很久以前的事了。那天还打电话问妹妹要穿什么过年huh?她说,穿jeanstshirt短裤就好了。都老了那里还有人看我们?哈哈,说得也对啦,于是我就丢了一堆的tshirt和短裤进去我的行李箱,就这样吧!

有一样东西我是很坚持的,过年一定要吃黄梨糕才像。 每年不管身在那里,有没有家人和我一起过年我都要吃这个糕点。就算不是自己做,去华人店买来吃过瘾也爽 。过年嘛,吃个有象征性的糕点是必要的。 在Azlitablog里看到这个可爱的花型黄梨糕,决定做一些回家孝敬爸妈。



Pineapple Jam Ingredients:


4 big pineapples, (1.2kg after strained)

100g rock sugar, 
100g sugar, 
2tbs glucose syrup
4 cloves, 
1 cinnamon stick, 
1 star anise, 
1tbsp of lemon juice 


Method:
1. Slice and cut pineapples into pieces. 

2. Grate pineapple using food processor.

3. Strain the grated pineapple till half dry. In a heavy sauce pan, put the grated pineapple, add rock sugar, sugar, lemon juice and the spices. Cook over medium low heat until pineapple has thickened and dry.

4. Leave to cool and shape into small balls.
 
Recipe refer to : http://li-shuan.blogspot.com/2011/09/pineapple-tarts.html


Pineapple Pastry Ingredients: 

115 gram unsalted butter
115 gram pure ghee
1 grade B egg
450 gram plain flour (sifted)
pinch of salt
ice cold water (optional)

Method:
1. Whisk together butter and ghee in a mixing bowl.

2. Add the egg into the butter mixture and whisk until well combined.

3. Add plain flour in a small amount at a time into the mixture to form a dough.

4. Rest the dough in the fridge for 30 minutes before use.

5. Preheat oven to 180C. Bake the pineapple tart for 20-25minutes depends on the size of the tart.

Tips:
. Add small amount of ice water if dough is too dry to work with.
. I rolled the dough into 1/4inch thickness, cut (5cm diameter) flower shape and place the pineapple jam           (7g) in the middle.


Recipe adapted from : http://www.fromintankitchen.blogspot.com/2011/09/tart-bunga-dari-kak-anim-tq-kak.html


排好好来,可以进烤箱了!